.:unbreakable thread:.

from da bottom of zera's heart

Friday, May 29, 2009

pesanan sesama muslim..

tadi org terbaca buletin ni kt tagged...juz nk post kt sini bagi peringatan kat kita kan...insya-Allah..

TANDA 40 HARI
Tanda akan berlaku sesudahwaktu Asar.
Bahagian pusat kitaakan berdenyut-denyut.
Pada ketika inidaun yang tertulis nama kitaakan gugur dari pokok yang letaknya diatas Arash Allah SWT.
Maka Malaikat Maut akan mengambil dauntersebut dan mula membuatpersediaannya ke atas kita, antaranyaialah ia akan mula mengikutikita sepanjang masa.
Akan terjadiMalaikat Maut ini akanmemperlihatkan wajahnya sekilas lalu danjika ini terjadi, merekayang terpilih ini akan merasakanseakan-akan bingung seketika.
Adapun Malaikat Maut ini wujudnya cumaseorang tetapi kuasanya untukmencabut nyawa adalah bersamaan denganjumlah nyawa yang akandicabutnya.

TANDA 7 HARI
Adapun tanda ini akan diberikan hanyakepada mereka yang diuji denganmusibah kesakitan di mana orang sakityang tidak makan secaratiba-tiba ianya berselera untuk makan.

TANDA 3 HARI
Pada ketika ini akan terasa denyutan dibahagian tengah dahi kitaiaitu diantara dahi kanan dan kiri.
Jikatanda ini dapat dikesan makaberpuasalah kita selepas itu supayaperut kita tidak mengandungibanyak najis dan ini akan memudahkanurusan orang yang akanmemandikan kita nanti.
Ketika ini juga mata hitam kita tidakakan bersinar lagi dan bagiorang yang sakit hidungnya akanperlahan-lahan jatuh dan ini dapatdikesan jika kita melihatnya daribahagian sisi. Telinganya akan layudimana bahagian hujungnya akanberansur-ansur masuk ke dalam.
Telapak kakinya yang terlunjur akanperlahan-lahan jatuh ke depan dansukar ditegakkan.

TANDA 1 HARI
Akan berlaku sesudah waktu Asar di manakita akan merasakan satudenyutan di sebelah belakang iaitu dikawasan ubun-ubun di mana inimenandakan kita tidak akan sempat untukmenemui waktu Asar keesokanharinya.

TANDA AKHIR
Akan berlaku keadaan di mana kita akanmerasakan satu keadaan sejukdi bahagian pusat dan ianya akan turunke pinggang dan seterusnyaakan naik ke bahagian halkum.
Ketika ini hendaklah kita terus mengucapkalimah syahadah dan berdiamdiri dan menantikan kedatanganmalaikatmaut untuk menjemput kitakembali kepada Allah SWT yang telahmenghidupkan kita dan sekarangakan mematikan pula.Sesungguhnya mengingati mati itu adalahbijakforward this buletin...
may ALLAH SWTbless you.
Saling berpesan2lah sesama kita...

moga dpat menjadi pengajaran...bertaubat lah dari awal yer...hee...

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home