.:unbreakable thread:.

from da bottom of zera's heart

Monday, February 22, 2010

.:sUaRa HaTi:.

dulu...
hati ini tidak pernah tenteram....
sentiasa gundah, sentiasa bercelaru....
sering melupakan-Mu, mengingati-Mu hanya ketika susah...
sehingga aku sendiri tidak tahu apa yang telah berlaku pada diriku ini...

lantas...
pintu hatiku diketuk dengan sebuah novel...
dan berjaya menyedarkanku, betapa diriku sangat jauh dengan-Mu...
aku bersyukur atas segala ujian yang telah Kau berikan,ya Allah..
dengan ujian itu lah yang dapat menyedarkanku dari lena yang sangat panjang...
menyedari segala kekhilafan diri yang pernah dilakukan....
menyedari betape lemah nya keimananku ini...

kini....
aku menyedari bahawa diri-Mu lah segala-galanya...
cinta-Mu adalah segala-galanya dan hakiki serta kekal abadi...
tidak perlu lagi aku menangis kerana cinta manusia lagi...
kerana aku hanya butuh cinta dari-Mu, ya Rabb...
sanggup ku lepaskan segalanya demi mu...
ku luahkan isi hatiku kepada yang tersayang tapi beliau tidak mengerti...
hatiku hanya tetap pada-Mu.....
Kau kuatkanlah keimananku...
Kau tetapkanlah hatiku agar sentiasa berada di jalan-Mu,ya Allah...
jika dulu aku kisah tentang apa yang orang kata, kini tidak lagi...
aku hanya mencari keredhaan-Mu...
sesungguhnya diriku ini hanyalah hamba-Mu yang lemah...
aku akan membaiki diri-Ku untuk menjadi ummat-Mu yang terbaik...
amiin ya Rabb...


(luahan hati seorang hamba yang banyak melakukan kekhilafan..)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home