.:unbreakable thread:.

from da bottom of zera's heart

Saturday, January 14, 2012

.:penyakit yang tiada ubat?:.

Assalamualaikum wbt...

manusia...perangai manusia ni macam2 kan? kadang2 kite sendiri tak dpat nak agak perangai seseorang tu...pada awalnye nampak baik, bila makin lama, makin banyak ilmu di dada makin bongkak pula di kalangan rakan2 nye....belum lagi diambil kira mereka yang pada mulanya okey, tapi makin lama kita kenal, makin banyak perkara yang di ada2 kan...bertujuan nak nampak gah kononnya...hmmm~

bila diperhatikan kembali, kadang2 rasa nak gelak pon ade, nak guling2 pon ade gak...tak tau ape yang nak dikejar sehingga ingin nampak gah di sisi manusia...perlukah?

bermegah2 satu hal, belum lagi mengapi2 kan orang lain, bermuka-muka di  hadapan orang...kadang2 sampai melaga2 kan orang lain...apekah? mungkin akhir zaman ni macam2 perkara seperti ni bley berlaku...fitnah berada di mana2...

kadang2 bila terlalu mengejar kemegahan kita jadi lupa siapa kita sebenarnya...dimana diri kita terletak disisi Allah kerana terlalu mengejar nama di kalangan manusia...perlukah menjadi sempurna di mata manusia tetapi cacat di mata Allah?cari keredhaan Allah tu kan lebih baik...



btw, entry ni takde kene mengena dengan yang masih hidup atau yang dah meninggal dunia ye...zera juz nak cite je benda2 yang diperhatikan selama ni...sekadar nak berkongsi dan mungkin bertukar2 pendapat...tak rasa ke cam ramai gak manusia jenis cam ni kat dunia ni?

mungkin zera pon kadang2 camni gak kan...sebab tu zera tulis entry pasal ni, selain memperbetolkan diri sendiri,dapat gak mengingatkan rakan2 yang lain kan...=)

akhir kata...mungkin anda boleh amek kata2 ni sbg pedoman...




p/s: saja nak post entri ni coz macam2 zera tengok perangai manusia skang...kadang2 sampai tak faham ngan perangai manusia sendiri....penyakit kot perangai macam ni...=)


Labels: ,

1 Comments:

  • At January 14, 2012 at 11:31 AM , Anonymous Anonymous said...

    Hahahah mang kamu pn. ƗƗɑƗƗɑƗƗɑƗƗɑ ..
    Lawak j..erm...mang dasar kita dh diasuh utk mlakukan fitnah heheh..emang sudah brada dlm suatu ngara yg pndudukN di ajar utk membenci org n membuat ftnah..so....e2 lah sifat org2 mlayu..heheh dengki+busuk ati wlaupn xsuma,tp sinonim..bka kdai nega kna santau heheh ce santau mcD ke kn hehhe

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home