.:unbreakable thread:.

from da bottom of zera's heart

Thursday, March 31, 2011

::~special entry 4 beloved biochemist ' 08/11~::

بسم الله الرحمن الرحيم

entry kali ni lain sikit dari yang lain yep...(xpasti ape yang lain nye~hee)
orait2...1st of all, tym ni mesti korang sume nga menaip thesis dengan hebatnya, n jurnal yg bersepah-sepah atas meja n kepala serabut macam einstein n macam2 lagi la...(cm merujuk pada aku je..eheh)
aku curi masa dari type thesis jap, sebab rasa mcam perlu untuk aku tulis benda ni...*ehem~*

waktu 1st year, first2 day perjumpaan biochem, aku tak ingat kot muka sorang2...yang aku ingat tym tu, kita sume ikut puak kolej masing2...aku ngan tika n zurin, geng2 za'ba, geng2 kris mas, geng2 ibu zain, geng2 amin, geng kiy, geng2 uo n macam2 lagi la...waktu tu aku pernah terfikir, camne la nak kenal ngan dorang sume ni, bapak ramai, sampai 58 orang kot...gile la..tambah lagi, dengan masing2 dengan puak masing2...
dalam lecture hall jangan cite la plak..lagi dengan waktu 1st year kita dok campur dengan dak2 course lain...memang terasa hilang la nak bergaul n bercampur dengan baik dengan budak2 biochem yang lain...sebab tu aku, tika n zurin asyik berkepit je...sebab tu je yang kitorang kenal...=(

masuk 2nd year....masing-masing dah makin matang..matang sebab dah lama dok kat ukm ni kan...dah reti nak bercampur n bergaul...dari kami yang 3 orang berkembang jadi 9 orang....pastu tym 2nd year ni dah start kelas dak biochem sume...so, bley la berkenal2...dari kenal 3-4 orang, mula kenal geng2 lain...walaupun tak berapa nak rapat kita still satu geng....paling best, tym kita kena handle dinner pusat...waktu tu, masing2 stress...dalam stress tu, kita belajar erti persahabatan sebenar...walaupun ada yang makan dalam...kte still wat keje bersama-sama, siapkan benda2 tu walaupu dalam masa yang singkat...betul cakap wonderpet..."bila bekerjasama semua jadi mudah..."

tym diner biochem~

n waktu lab TDR pown best gak....tym tu, aq xdak segan2 lg cm waktu first year coz hampir sume dak biochem dah kenal...seronok sangat tym tu...semua orang cam bekerjasama...bila sumone tak dapat nak wat...group2 lain akan bantu...korang rasa tak ape yang aku rasa?ke aku sorang je yang rasa camtu?

tym tdr~

n waktu 2nd year ni gak la, kita kena wat macam2 projek bersama...dengan kaedah pemisahan lah, immune lah...n yang paling aku tak leh nak lupa is immune la...macam2 benda ngarut kuar....yang tak berlakon, tibe2 berlakon...sume dak biochem ni memang berbakat...juz semua nak pendam2 je...kalo la ade dinner n sempat kita wat preparation, nak je wat teater dak2 biochem involve...mesti gempak...hee~

banyak sangat plak pengalaman tym 2nd year ni kan...masuk 3rd year plak...3rd year ni sume orang dok bz ngan thesis n lab...tapi kite ni biase la kan...terkenal dengan kedegilan kita, sampai Dr. Sahidan pown cakap "budak2 biochem ni memang degil"...tapi nak wat camne kan....kita dok g wat BBQ beramai2...patutnya, untuk dak2 1st year...tapi kita yang terlebih semangat kan...

tym bbq~

macam2 la kite ni kan...dari benda yang simple2...jadi meriah macam hape entah...huhu~siap tetapkan tema bagai, padahal kita wat untuk suka2 je....ha, lagi 1....korang ingat tak jamuan hari raya? walaupun bukan kita yang organize, n ade beberapa orang yang tak mai....benda tu akan remain dalam kepala hotak aku ni sebagai memori kita bersama...cewah~

tym jamuan raya~

Alhamdulillah,selama 3 tahun ngan korang sume dak2 biochem sekalian...aku rasa bahagia sangat...(hamboi, dah macam orang bercenta plak..)walaupun macam2 yang kita tempuh dekat lab....ngan thesis2 kita...kita tetap satu family k...hope hubungan kita semua kekal sampai bila2...aku sayang sangat2 ngan korang sume....

kita ada lebih kurang 26 hari lagi dok kat ukm ni...lepas ni, bila dah praktikal n dah habis, wat haluan masing2...ingat2 lah rakan anda...tu lah function group kat fb tu di tubuhkan...hee~




last but not least....ayuh lah mengharungi cabaran yang sedang berada di hadapan kita ni...ikhlaskan hati dalam wat semua kerja yang dipertanggungjawabkan kat kita...insya-Allah, segalanya akan dipermudahkan....
walupun korang rasa terbeban dengan thesis ni, hope korang still bley berfikiran positif, yang benda ni adalah untuk kebaikan korang suatu hari nanti...moga segalanya dipermudahkan dan kita dapat grad dengan jayanya...
MySpace

p/s : moga persahabatan yang terjalin kekal selamanya...kpd dak2 biochem yang baca bnde ni..tlg emelkn kat aq pic korg sorg2..aku nak wat kolaj untuk biochem...=)

Labels: , ,

4 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home